Școala Gimnaziala ,,Înv. N Pâslaru” Cașin, cu sediul în Cașin, strada Rucăr -Dragoslavele nr. 148, județul Bacău, organizează concurs pentru ocuparea următorului post contractual, conform H.G. nr. 1336/08.11.2022, respectând prevederile Ordonanței de Urgență nr. 156/ 2024, după cum urmează:
DENUMIREA POSTULUI: administrator financiar gradul I S
NUMĂRUL POSTURILOR: 0,5 normă
NIVELUL POSTULUI: funcție de execuție
COMPARTIMENT/STRUCTURĂ: Școala Gimnaziala ,,Înv.N.Pâslaru” Cașin
DURATA TIMPULUI DE LUCRU: 4 ore pe zi; 20 de ore pe săptâmână
PERIOADA: nedeterminată,
DOCUMENTAȚIE NECESARĂ – DESCARCĂ DE MAI JOS:
A.) Condiţiile generale prevăzute de art. 15 din H.G. 1336/08.11.2022
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
a) are cetățenia română;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
B.) Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcţiei contractuale stabilite pe baza atribuțiilor corespunzătoare postului, sunt:
1. Studii superioare absolvite, finalizate cu diplomă de licență în domeniul economic;
2. Vechimea în specialitate necesară: minim 10 ani in domeniul studiilor;
3. Vechime în învățământ – minim 10 ani
4. Cunoștinte digitale foarte bune (program de contabilitate, SOBIS, FOREXEBUG, PLATFORMA SICAP, EDUSAL, SIIIR, FINANTARE.ORG, MICROSOFT OFFICE, MICROSOFT EXCEL);
5.Cunoştinţe privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;
6. Cunoştinţe referitoare la finanţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar;
7. Cunoştinţe privind planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia;
8. Cunoştinţe privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale şi anuale ale instituţiilor publice;
9. Cunoştinţe privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor;
10. Abilități, calități și aptitudini necesare: aptitudini de previziune, organizare și coordonare, aptitudini de comunicare orală și scrisă, cunoașterea temeinică a legislației în domeniul contabil la nivelul instituțiilor publice;
11. Disponibilitate la timp de lucru flexibil și prelungit;,
C.) Documente solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs, conform art. 35 din H.G. 1336/2022
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
i) curriculum vitae, model comun european.
Dosarele de înscriere se depun online, la adesa de e-mail: scoala_casin@yahoo.com, informaţii la tel: 0748832571, secretar-Nichifor Adina.
Termenul de depunere a dosarelor, 30.05.2025, ora 15:00.
CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI CE VA FI ORGANIZAT LA SEDIUL INSTITUTIEI:
1.Publicarea anuntului 20.05.2025
2. Data limita pentru depunerea dosarelor de participare la concurs 30.05.2025, ora 15.00;
3. Selecţia dosarelor de către membrii comisiei de concurs 02.06.2025, ora 8.00;
4. Afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor 02.06.2025, ora 09.00
5. Depunerea contestaţiilor privind rezultatele selecţiei dosarelor 02.06.2025, ora 09.30-11.00
6. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor 02.06.2025, ora 11.30
7. Susţinerea probei scrise 11.06.2025, ora 08.00-10.00
8. Afişarea rezultatului probei scrise 11.06.2025, ora 11.00
9. Depunerea contestaţiilor privind rezultatele probei scrise 11.06.2025, ora 11.00-11.30
10. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor 11.06.2025, ora 12.00, la sediul institutiei
11. Susţinerea probei practice 11.06.2025, ora 12.00-13.00, la sediul instituției
12. Proba interviu 11.06.2025, orele 13.00-14.00, la sediul instituției
13 Afișarea rezultatelor probei de interviu+ probă practică 11.06.2025, ora 14.30, la sediul instituției
14. Depunerea contestațiilor privind rezultatul interviului+proba practică, 11.06.2025, orele 14:30-15:00;
15. Afișarea rezultatelor soluționării contestațiilor, 11.06.2025, ora 15:30, la sediul instituției;
16. Afișarea rezultatelor finale ale concursului 11.06.2025, ora 16:00, la sediul instituției.
Relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, pe site-ul instituției
TEMATICA – PENTRU CONCURSUL ORGANIZAT ÎN VEDEREA OCUPĂRII POSTULUI VACANT DE ADMINISTRATOR FINANCIAR, GRAD I, STUDII SUPERIOARE
• Organizarea contabilităţii la unităţile de învăţământ, respectiv înregistrările contabile şi documentele în baza cărora se fac acestea, referitor la operațiunile specifice instituției de învățământ:
• Contabilitatea activelor fixe;
• Înregistrarea amortizării;
• Închiderea conturilor şi stabilirea rezultatului patrimonial;
• Contabilitatea decontărilor cu personalul;
• Contabilitatea materialelor de natura obiectelor de inventar;
• Operaţiunile privind decontările cu furnizorii;
• Operaţiunile privind decontările cu clienţii;
• Conturi la Trezoreria Statului şi bănci.
• Inventarierea patrimoniului instituţiilor publice
• Documente justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate şi păstrarea lor;
• Angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice precum şi organizarea, evident şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
• Finanţarea şi baza materială a învăţământului preuniversitar;,
BIBLIOGRAFIA – PENTRU CONCURSUL ORGANIZAT ÎN VEDEREA OCUPĂRII POSTULUI VACANT DE ADMINISTRATOR FINANCIAR, GRAD I, STUDII SUPERIOARE:
• Legea cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice cu modificările şi completările ulterioare;
• Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
• Legea nr. 500/2002 a finanţelor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
• Legea Educaţiei Naţionale nr 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare- articolele ce au ramas in vigoare;
• Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023;
• Ordinul nr 1139/2015 privind modificarea si completarea ordinului Ministrului Finanțelor 923/2014 pentru aprobarea Normelor Metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv si a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu;
• Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea in legătura cu gestionarea bunurilor, cu modificările şi completările ulterioare;
• Decret nr 209/1976 pentru aprobarea regulamentului operațiunilor de casa;
• OMFP nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu completările şi modificările ulterioare;
• Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr 1917/2005 pentru aprobarea normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilității instituțiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare, OMFP 640/2017, OAP 3391/2019, OAP 1865/2020;
• Ordin 2021/2013 – pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005;
• Legea 98/2016 privind achizițiile publice; HG 395/2016, OAP 842/2016, OAP 141/2017
• Ordinul nr 1954/2005 pentru aprobarea Clasificației indicatorilor privind finanțele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
• OUG nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene.;
• ORDIN Nr. 2634/2015 din 5 noiembrie 2015 privind documentele financiar-contabile;
• Legea nr 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, cu modificările şi completările ulterioare;
• OMFP nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii;
• Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, cu modificările şi completările ulterioare;
• OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate;
• Ordinul nr 629/2009 privind întocmirea şi depunerea situațiilor publice cu modificările şi completările ulterioare;
• HG 423/2016 Metodologia de alocare a drepturilor de care beneficiază copiii cu CES integrați în învățământul de masa,
• HOTĂRÂRE nr. 564 din 4 august 2017 privind modalitatea de acordare a drepturilor copiilor cu cerințe educaționale speciale școlarizați în sistemul de învățământ preuniversitar;
• HOTĂRÂRE nr. 838 din 29 iunie 2022 privind stabilirea cuantumului limitelor minime de cheltuieli aferente drepturilor la îmbrăcăminte, încălțăminte, materiale igienico-sanitare, rechizite/manuale, jucării, transport, materiale cultural-sportive, precum și sumele de bani pentru nevoi personale, pentru copiii și tinerii pentru care s-a stabilit o măsură de protecție specială într-un serviciu public de tip rezidențial, precum și pentru mamele protejate în centre maternale,
• LEGE nr. 143 din 20 mai 2022 pentru modificarea și completarea art. 129 din Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului și pentru stabilirea unor măsuri de asistență socială;
• Ordinul nr 720/2014 pentru aprobarea normelor metodologice privind execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli ale instituțiilor publice cu modificările şi completările ulterioare;
• OMFP 517/2016-FOREXEBUG, cu modificările și completările ulterioare;
• Hotărârea nr. 1395/2010 privind finanțarea unităților de învățământ preuniversitar de stat, finanțate din bugetele locale;
• ORDIN nr. 6238 din 8 septembrie 2023 pentru aprobarea Metodologiei de acordare a burselor elevilor din învățământul preuniversitar.,
REPREZENTANT LEGAL,
Director,
Prof. Manea Elena-Nadia